Czujesz, 偶e ca艂y czas co艣 Ci臋 powstrzymuje?

Bez przerwy w Twoje dzia艂ania wkrada si臋 dziwna si艂a, kt贸ra niemal偶e ka偶e Ci robi膰 co艣 innego?

Ten wewn臋trzny strach parali偶uje Ci臋 i sprawia, 偶e mimo tego, 偶e doskonale WIESZ, CO powiniene艣 ROBI膯, ale jednak tego NIE ROBISZ?

Spokojnie, to co艣, z czym doskonale potrafimy sobie radzi膰.

Oczywi艣cie, w czasach niepokoju priorytety ludzkie szybko si臋 zmieniaj膮. Jeste艣my teraz ca艂ym sercem razem z naszymi przyjaci贸艂mi z Ukrainy. Wierzymy, 偶e ta pozytywna energia przyniesie im rozwi膮zanie, kt贸re sprawi, 偶e niepotrzebny konflikt zako艅czy si臋.

Jak to wszystko ma si臋 do Ciebie zapytasz?

Dzisiejsza sytuacja mocno obrazuje wiele podstawowych spraw.
Rozwi艅my.

Pomimo, 偶e nie namawiamy, aby wy艂膮czy膰 wszystkie odbiorniki, to jednak media nie przyczyniaj膮 si臋 do tego, 偶e Twoja g艂owa mo偶e si臋 uspokoi膰. Wys艂uchuj膮c ca艂y czas najnowszych doniesie艅, nie maj膮c na nie bezpo艣redniego wp艂ywu, tylko zacie艣niasz p臋tl臋 parali偶uj膮c膮 Tw贸j umys艂.

Oczywi艣cie, je艣li mo偶esz pom贸c – to zg艂o艣 si臋, zaoferuj sw贸j czas, 艣rodki materialne, cokolwiek tylko mo偶esz. Jednak NIGDY nie zapominaj o tym, aby w takich chwilach pom贸c r贸wnie偶 sobie.

Zapytasz: „Jak to pom贸偶 sobie? Przecie偶 ja nie cierpi臋 w tym konflikcie!”

Ot贸偶 w艂a艣nie tak jest.

Sceptycy powiedz膮, 偶eby ofiarnie skupi膰 si臋 teraz wy艂膮cznie na pomaganiu tym, kt贸rzy realnie stykaj膮 si臋 z konfliktem zbrojnym. Jednak je艣li chcemy nadal by膰 silnym s膮siadem, narodem, kt贸ry cokolwiek b臋dzie w stanie zdzia艂a膰, gdyby kiedykolwiek zaistnia艂y takie okoliczno艣ci, czy nawet teraz bez tej konieczno艣ci – musimy r贸wnie偶 zadba膰 o siebie. Zadba膰 przede wszystkim mentalnie, duchowo, ale te偶 i fizycznie.

Nie tylko poprzez ofiarn膮 pomoc s膮siadowi. Pom贸偶my te偶 i sobie. Bez jakichkolwiek wi臋kszych nak艂ad贸w energii, finans贸w, czy czasu. Chc膮c by膰 kim艣, kto pomaga, nie mo偶esz by膰 s艂aby, pozbawiony skupienia i energii mentalnej a tak偶e fizycznej.

Co wi臋c mo偶emy w tym celu zrobi膰 – zapytasz?

To proste.

Zamiast przesiadywa膰 d艂ugie godziny przed TV, czy co chwila sprawdza膰 telefon w poszukiwaniu najnowszych informacji, pozw贸l sobie wy艂膮czy膰 si臋 na ca艂y dzie艅 i sprawd藕 newsy wy艂膮cznie 1 raz dziennie. Na t臋 chwil臋 nie jest konieczne scrollowanie facebook贸w, czy serwis贸w informacyjnych co 5 minut. Robisz to, bo si臋 boisz, jednak strach nie jest emocj膮, kt贸ra cokolwiek teraz pomo偶e zmieni膰.

Robisz to, bo chcesz zaspokoi膰 ciekawo艣膰, bo wiesz, 偶e potencjalnie to co艣 zagra偶a r贸wnie偶 nam. Ten strach parali偶uje Ci臋 i zamiast zrobi膰 to, co mo偶e poprawi膰 Twoj膮 sytuacj臋, czy nawet po prostu skupi膰 si臋 na swojej pracy – marnujesz czas i nerwy. Nakr臋caj膮c przy tym niepotrzebn膮 spiral臋 nerw贸w i niepokoju we w艂asnej g艂owie. To drenuje Twoj膮 energi臋 i w konsekwencji przestajesz dzia艂a膰, a w najlepszym przypadku dzia艂asz mniej efektywnie, b膮d藕 wr臋cz destrukcyjnie – na swoje w艂asne otoczenie.

Co jeszcze ma znaczenie?

Trze藕wy umys艂 – ale jak do tego doprowadzi膰 w obliczu takich spraw? Rozwi膮za艅 jest wiele, a ka偶dy powinien poszuka膰 odpowiedniego dla siebie.

Stw贸rz w艂asne rutyny spokoju – czy to o poranku, czy wieczorem. Zaprogramuj sw贸j dzie艅 w taki spos贸b, aby Tw贸j umys艂 by艂 silniejszy bez konieczno艣ci po艣wi臋cania na to ogromnej ilo艣ci czasu. Wbrew pozorom, to nie a偶 tak trudne. O ile zdecydujesz si臋 zacz膮膰 i kontynuowa膰 tworzenie swojego 艣wiata, bez narzekania i marudzenia, 偶e „to za trudne”. Ka偶dy kto osi膮gn膮艂 cokolwiek warto艣ciowego w 偶yciu musia艂 pokona膰 pewien op贸r. Tu jest podobnie.

Przyk艂adowo – po艣wi臋膰 pierwsze kilka minut dnia na zastanowienie si臋 co takiego sprawia, 偶e chcesz wyj艣膰 z domu i dzia艂a膰. Podzi臋kuj za t臋 mo偶liwo艣膰. Jak widzisz, nie ka偶dy j膮 ma. Doce艅 to i r贸b to ka偶dego dnia. Zr贸b z tego sw贸j nowy nawyk, a przekonasz si臋 ,偶e to zmienia Tw贸j 艣wiat i ten 艣wiat dooko艂a.

Dodatkowo – Znajd藕 co艣, co powoduje, 偶e Tw贸j umys艂 potrafi si臋 skupi膰 na cho膰by p贸艂 godziny. To mo偶e by膰 spacer. To mo偶e by膰 ksi膮偶ka – byle z dala od telefonu i news贸w. Ju偶 przecie偶 wiesz dlaczego nie powiniene艣 si臋 nimi faszerowa膰. To wygl膮da podobnie jak z jedzeniem. Nawet naj艣wie偶sze i najlepszej jako艣ci jedzonko w zbyt du偶ej ilo艣ci nie przyniesie nic dobrego. Dawkuj to sobie.

Je偶eli jeszcze tego nie robisz, to podejmij wi臋cej aktywno艣ci fizycznej. Najlepiej o 艣redniej i wysokiej intensywno艣ci. Co艣, co sprawi, 偶e poczujesz troch臋 adrenaliny, a Tw贸j organizm nie b臋dzie w stanie jednocze艣nie analizowa膰 sytuacji geopolitycznej. Oddaj si臋 temu 2-3 razy w tygodniu, mo偶e i nawet cz臋艣ciej.

R贸b to systematycznie – to nauczy Tw贸j m贸zg wi臋kszej konsekwencji. B臋dzie Ci 艂atwiej zachowa膰 ci膮g dzia艂ania i jego naturaln膮 potrzeb臋.

To tylko kilka przyk艂ad贸w, z wielu spraw, kt贸re mo偶na rozwa偶y膰 w tym momencie.

Napisz je艣li to cho膰 troch臋 Ci pomog艂o.

Napisa艂em to r贸wnie偶 dla siebie.

Nie jestem ze stali i te偶 mam s艂absze chwile. Te偶 gdzie艣 we mnie czai si臋 strach i te偶 mam momenty, kiedy brakuje mi „motywacji” i ch臋ci do dzia艂ania. Jednak NIGDY nie pozwalam sobie, by trwa艂y one zbyt d艂ugo. Prosz臋, nie pozw贸l, aby艣 odpu艣ci艂 sobie w trudnej chwili.

Zr贸b to dla Ukrainy. Zr贸b to dla siebie.

B膮d藕my lepsi!
Udanego dnia,
艁ukasz

Pom贸偶my Ukrainie!

Similar Posts