Czy kiedykolwiek słyszałeś od kogokolwiek tekst w stylu:
“Wiesz co, spróbowałem tego 6-tygodniowego programu prysznicowego, ale to zbyt trudne. Nie mam na to czasu, żeby myć moje ciało.”
Albo lepiej:
Ej stary, wiesz co: Moim celem na 2021 jest zacząć myć zęby AŻ 3 razy w tygodniu.”

W pewnym sensie to nie Twoja wina.

Większość z nas nie została nauczona jako dzieci, że sprawność fizyczna jest tak samo ważną częścią dbania o nasze ciało jak mycie zębów lub prysznic.

I tak jak w powyższych przykładach, trzeba to robić REGULARNIE i konsekwentnie, aby było to w jakikolwiek sposób w ogóle korzystne.

“Ojej… Nie miałem czasu na prysznic przez cały tydzień. A więc postanawiam, że będę brać prysznic przez 2 godziny w tę sobotę.”
lub
“Byłem w podróży służbowej, więc nie umyłem zębów przez dwa tygodnie, bo nie miałem czasu. Nadrobię to w przyszłym miesiącu, bo mam akurat wtedy luźniejszy okres”

Twój pierwszy krok nie powinien być niczym innym jak tylko SOLIDNYM I TWARDYM POSTANOWIENIEM , ŻE BĘDĘ TO ROBIĆ.
Stwórz nawyk.

Znajdź SWOJĄ WŁASNĄ REGULARNOŚĆ i zacznij od 10-20-minutowego treningu w domu z masą własnego ciała lub parą małych hantli. Przede wszystkim wyćwicz swój mózg, aby ułatwić sobie myślenie o tym, że przecież nie każdy trening musi być wyjątkowy, skomplikowany lub idealnie wykonany.

Pompki, brzuszki i przysiady, możesz to przecież zrobić w czasie gdy Twoje dziecko drzemie. Długi spacer w przerwie na lunch w pracy. Podskoki w miejscu i dynamiczne skłony w Twoim pokoju hotelowym podczas wyjazdu służbowego. Chwyć za hantle i skakankę w garażu.

Jak znaleźć czas? W ten sam sposób jak znajdujesz czas na prysznic. Po prostu to robisz.

A czasami jest szybki i niedokładny, ale nigdy nie siedzisz w kuchni, myśląc: “hm, czy mam czas, aby sobie na to pozwolić?”. Tak, doskonale wiem, że pojawią się dni, w których walisz ściemę i siedzisz bezcelowo na kanapie, oszczędzając się przed kolejnym dniem. OK, to może się zdarzyć od czasu do czasu, ale nie codziennie! Aby odnaleźć czas na swoje własne zdrowie, masz tylko jedną opcję:

Ruch musi stać się nawykiem, którego nie robisz “jeśli masz na to ochotę”. To po prostu coś, co się dzieje. Nieważne co innego ma miejsce w Twoim życiu.

Dołącz do nas i zobacz, że z nami to o wiele przyjemniejsze, niż może się wydawać!

Łukasz Box74 Sztanga Deadlift Świdnica Martwy ciąg trening siłowy ciąg

 

Similar Posts