Wiele osób uznaje autorytet lekarza, jak gdyby ten miał nad nimi magiczną moc. Niestety, jak w każdym przypadku, największą rolę w procesie kształtowania zdrowia mają nasze własne działania. Nic i nikt nie wpłynie na nasze zdrowie bardziej, niż kilka podstawowych czynników. Żaden lekarz nie sprawi, że będziesz cieszyć się lepszym zdrowie, jeśli TY TEGO NIE ZROBISZ.

Co to za czynniki i jak zadbać o ich kontrolę jakości?

Tego dowiesz się dzisiaj!

jak uniknąć lekarza

Często zamiast profilaktyki, sami skazujemy się na ból i cierpienie. Zamiast w porę zadbać o swoje zdrowie, to nie robimy nic, w nadziei, że “nas to nie dotknie”. W końcu brak działania nie wymaga żadnego wysiłku, a nadzieje, że będzie lepiej, chwilowo pomagają. Na dłuższą metę jednak niestety takie zachowanie nie może się dobrze skończyć.

Co więc zrobić, żeby raz na zawsze uniknąć lekarza?

  1. Prowadź aktywny tryb życia – to brzmi banalnie, choć jest naprawdę jednym z głównych powodów problemów ze zdrowiem. Niestety definicja “bycia aktywnym” zmienia się wraz z upływem lat. To co kiedyś uznawane było za bardzo aktywny styl życia, dziś graniczy z profesjonalizmem. To, co kiedyś nazywane było rekreacją, dziś stanowi już dość spory wyczyn. Jedyną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest nasza własna definicja. Nie ma sensu spoglądanie na innych. Załóżmy początkowy plan na 2-3 jakiekolwiek aktywności w tygodniu, które będą dla nas początkowo wyzwaniem. Wraz z “nabywaniem” coraz to większej sprawności, postarajmy się o to, aby intensywność wysiłku rosła. Tym sposobem systematycznie podniesiemy sobie poprzeczkę, a to samo w sobie sprawi, że nasza sprawność wzrośnie. Zwycięstwo!
  2. Dbaj o sen – nic nie wpływa tak dobrze na nasze zdrowie jak odpowiednia długość, ale przede wszystkim JAKOŚĆ snu! Zadbaj o to, aby budzić się wyspanym. Jak tego dokonać? Regularna pora zasypiania, jak najmniejsza ilość stresorów przed snem oraz odpowiednie środowisko w sypialni, to tylko część tego, co można zrobić. Większość ludzi skupia się na tym, żeby spać przysłowiowe 8 godzin. Natomiast zdecydowanie ważniejsze jest to, aby jakość tego snu była jak najwyższa. Więcej na temat snu w tym wpisie.
  3. Trwale Przemodeluj Swój Sposób Odżywiania – doskonale wiemy, że każdy już słyszał o tym, że trzeba odżywiać się zdrowo. Ba, wiele osób nawet twierdzi, że odżywia się zdrowo. Poza tym sloganem niestety nie idzie zbyt wiele konkretów. Gdy rozmawiamy z osobami, które potrzebują pomocy w tych kwestiach, dominują dwa główne nurty. Nr 1: “ja już się odżywiam zdrowo” oraz nr 2: “ja nie potrzebuję nic zmieniać”. Obydwie niestety noszą znamiona przestępstwa 😉 Skoro ktoś przychodzi do mnie i doskonale wie, że jak to sam określa: “musi schudnąć”, to jeśli rzeczywiście obydwie postawione tezy mają rację bytu, w tym momencie rodzi się pytanie. Skąd wzięła się nadwaga? Ok, nie jestem lekarzem. Natomiast z nadwagą potrafię poradzić sobie lepiej, niż niejeden lekarz. Nie przy użyciu farmakologii, ale właśnie żywności i jej odpowiedniego dawkowania. Chcesz uniknąć lekarza, ale nie wiesz jak sprawić, żeby Twoje ciało zgubiło zbędną tkankę tłuszczową? Zgłoś się do specjalisty. Im dłużej czekasz, tym więcej pracy będzie to wymagało. Jeszcze jedna sprawa – to że 5, czy 10 lat temu tak pięknie udało Ci się schudnąć, nie oznacza jeszcze że po upływie tylu lat będzie to znów tak proste. Często idealizujemy swoje cele, nawiązując do tego, że chcemy ważyć tyle ile X lat temu. Niestety nasze dzisiejsze możliwości są zdecydowanie inne, niż te sprzed lat. Jednak każda pozytywna zmiana pozwoli z pewnością uniknąć lekarza, jeśli zostanie trwale zakorzeniona w Twoim stylu życia.
  4. Redukuj Stres – być może wydaje Ci się, że ciągły hustle to doskonała forma. Jesteś cały czas mega produktywnym człowiekiem, robisz 10x więcej, niż Twoi “rywale”, ale jednak ta cała bieganina powoduje, że Twój organizm nie ma kiedy wypocząć. To uczucie powoduje, że Twój organizm nie ma kiedy i jak porządnie odpocząć. A przez to również narażony jest w znacznie większym stopniu na różnego rodzaju problemy zdrowotne. Jeśli nie masz tego w zwyczaju, warto pomyśleć nad czymś, co regularnie Cię odstresuje, Dopiero po latach odczujesz różnicę, ale niestety tego nie da się sprawdzić wcześniej.
  5. Realizuj Ambitne Cele – takie podejście sprawia, że czujesz się zrealizowanym człowiekiem i odczuwasz mniejszy niepokój. Nie muszą to być zaraz nie wiadomo jak skomplikowane rzeczy. Każdy ma jakieś zainteresowania i hobby, a nawet jeśli nie, to może sobie takowe znaleźć. Przykładowo u nas celem będzie podciągnięcie się na drążku. Potem 5, a potem 10 powtórzeń. Mamy nieskończoną ilość celów, które możesz z nami realizować. To sprawia, że poczujesz się lepiej, gdy w końcu “coś” uda Ci się dokonać! I to wcale nie są byle jakie rzeczy, bo prowadzą do lepszego zdrowia! A dzięki temu wizyty u lekarza będą na pewno należały do rzadkości!

Oczywiście każdemu może się zdarzyć wypadek, czy sytuacja losowa, które zmuszą nas do odwiedzin u lekarza. Natomiast mowa tu o sytuacjach, które w sytuacji regularnego dbania o siebie nie powinny nastąpić. Nigdy nie mamy 100% gwarancji, że akurat nas dany problem nie dotknie. Jednak zdecydowanie mniejsze ryzyko i zagrożenie, to chyba najlepsza polisa ubezpieczeniowa, jaką możemy sobie zapewnić.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, dołącz do naszej listy mailowej:



Similar Posts